Doel | Resultaat | Wat gaan we er voor doen ? |
---|---|---|
5.1 Betere maatschappelijke deelname door terugdringen laaggeletterdheid en stimuleren digitale voorzieningen. | We hebben vanuit het uitvoeringsplan laaggeletterdheid concrete stappen gezet om meer inwoners op het gebied met lezen, schrijven, rekenen en digitale vaardigheden te ondersteunen. | We zetten taalambassadeurs in om laagdrempelig laaggeletterdheid te herkennen en inwoners te motiveren cursussen te volgen ter verbetering van de taalvaardigheden. |
We streven ernaar zoveel mogelijk laaggeletterden te bereiken en (blijvend) ondersteunen. We monitoren het resultaat. | We maken gebruik van een registratiesysteem en de Taalhuiscoördinator stelt jaarlijks een procesevaluatie op. | |
5.2 We verzekeren het recht op onderwijs zodat kinderen goed toegerust zijn om een plaats in de samenleving te verwerven. | We willen zoveel mogelijk jongeren en ouders in een vroeg stadium passende hulp bieden zodat schoolverzuim wordt voorkomen. | De formatie van de leerplichtambtenaar wordt uitgebreid zodat hij/zij meer preventief kan werken volgens de Methodische Aanpak Schoolverzuim |
5.3 We werken aan toekomstbestendige, duurzame onderwijshuisvesting, op basis van het integraal huisvestingsplan Onderwijs (IHP). | De projectvoorstellen voor de projecten ‘Integraal Kindcentrum (IKC) Buurmalsen-Tricht’ en ‘IKC Jan Harmenshof – Oranje Nassau’ zijn door de raad vastgesteld. | We ronden samen met onze (onderwijs)partners het Programma van eisen af en werken dit uit tot een ontwerp/ plan voor het gebouw en omgeving. |
De verduurzamingsprojecten van de korte termijnagenda van het IHP zijn afgerond. | Samen met onze partners ronden we de onderzoeksrapporten af, werken we de plannen technisch uit en zorgen we voor aanbesteding en uitvoering van de korte termijnagenda. |